Facebook groep onderhouden

Het onderhoud plegen aan je facebook groep is dagelijks.

Zie je facebook groep als een informatie punt waar bezoekers dagelijks terecht kunnen.

Post daar dagelijks een bericht met een afbeelding of een korte video of gewoon alleen een tekstberichtje, dit allemaal kun je afwisselen.

Wat maak jij dagelijks mee, gewoon dagelijkse dingen is het beste om te delen.

Post ook berichtjes voor de volgende dag, zoals morgen sta ik in Friesland met mijn Marktkraam, breng jij een bezoekje aan ons ?.

Dit vinden mensen erg leuk om te lezen en te volgen.

Het is ook zeker mogelijk als jij ergens in de buurt van een volger die dag bent dat ze zeker een bezoekje komen brengen aan jou.

Ga dicht bij jou klanten staan en probeer ook echt contact te krijgen met jouw bezoekers 

Het hoeven ook echt geen hele lange berichtjes te zijn.

Je hoeft geen 100 foto’s te delen gewoon een paar foto’s met wat teksten of wat teksten 

of een video is gewoon al voldoende.

Als je dit maar dagelijks doet en ook dagelijks kleine informatie geeft.

Krijg je een vraag op een bericht, beantwoord deze altijd heel vriendelijk.

Je hoeft het niet al te moeilijk te maken om nieuwe berichtjes te plaatsen in je facebook groep, houd deze lekker simpel en kort.

Hoe ga jij om met je volgers

Houd je facebookgroep schoon, het gaat je zeker gebeuren dat er mensen dingen in gaan delen waar jij echt niet blij van wordt.

Het is geen schande al van tevoren in je regels te vermelden dat reacties en berichtjes die geplaatst wordt netjes gehouden moeten worden en niet seksistisch of receptloos

Met politieke uitlatingen moet je ook altijd erg uitkijken en hoef je niet in je facebookgroep te houden, het is belangrijk je groep schoon te houden.

Het gebeurt zeker als je groep een beetje populatie krijgt, dat er berichtjes geplaatst gaan worden die seksueel getint zijn of met een extreme politieke uiting of niet respectvol zijn.

Er zijn ook mensen die denken dat ze alles maar mogen zeggen wees altijd vriendelijk tegen hen want je bereikt er niets mee om deze mensen terecht te wijzen.

Geef deze mensen een oplossing en bijvoorbeeld een reden waarom je voor iets gekozen hebt: het kan zijn dat waar jij voor kiest iemand anders het niet mee eens is.

Dit is erg jammer voor deze klant, leg vriendelijk uit waarom dit jouw keuze was.

Soms kan je niet anders.

Wees alert op wat je zelf post en hoe het publiek erop reageert.

Doe geen uitlatingen waar je later spijt van krijg, reageer en post weloverwogen.

Dit is echt wel uit eigen ervaring.

Neem een advies van misschien een concurrent van harte toe en bedank deze concurrent

Soms kan het echt wel nuttig zijn eventjes na te denken over wat een ander voorstelt.

Het kan ook zijn dat je een ontevreden reactie van een klant krijgt, probeer dit op een eerlijke en goede manier op te lossen je bent in het publiek verwijderd zijn of haar reactie niet

Maar geef het een oplossing in het publiek, samen kom je er echt wel uit.

Laat je volgers zien dat jij betrouwbaar bent.

Verwijder oude berichten uit je facebook groep

Schoon je berichtjes geregeld op in je facebookgroep content dat teveel is niet meer actief

Niet meer relevant al deze berichten verwijder je.

Het is niet nodig om een heleboel berichtjes te hebben staan die uiteindelijk niet meer bekeken worden, omdat je groep te veel berichten heeft.

Als je te veel berichten krijg word je facebookgroep al snel rommelig.

Het gaat vaak sneller dan je zelf verwacht voor je het weet heb je gewoon een paar honderd berichtjes staan Selecteer welke berichtjes wel handig zijn gedeeld te houden, maar ook welke berichtjes echt overbodig zijn.

Op deze manier houd jij overzicht en blijft je groep lekker opgeruimd

Schoon je facebook groep ook gewoon eens per week op