Het opstellen van formulieren
Bij het opstellen van formulieren op je website moet je altijd goed na denken.
Niemand staat echt te springen om een formulier in te vullen.
Je ontkomt er niet aan om formulieren op te stellen om in contact met klanten te komen.
Het liefste heeft iedereen zo’n formulier al helemaal ingevuld.
Helaas kan dit niet.
Daarom houd je elk formulier zo klein en standaard als mogelijk.
Wat is het belangrijkste dat je van een klant nodig hebt, is een naam
E-mailadres en telefoonnummer.
Stel een formulier dan ook op deze manier op neem e-mail en 06-nummer of telefoonnummer tegenwoordig heeft iedereen een 06 en in wezen met alleen 06 snapt iedereen
dat het om hun 06-nummer gaat dit levert je zeker aanmeldingen op.
Naast dit korte formulier kan je offline alleen voor jezelf een uitgebreid formulier maken.
En zelf je ingeschreven klanten bellen en de ontbrekende informatie telefonisch invullen.
Dit zou je ook in word, kunnen maken je kunt het doen naar wat jij zelf handig vindt.
Bekijk eventjes de voorbeelden om jou een goed idee te geven.
De ene aanmeldformulier stel je op online voor bezoekers de anderen houd je offline en gebruik je om je aangemelde klanten terug te bellen om eventjes dit formulier in te vullen.
Je kunt het bovenste gedeelte zelf al invullen zoals de naam telefoonnummer en e-mailadres en je kunt dit formulier gebruiken om eventuele mensen die zich telefonische aanmelden je direct hun gegevens kunt noteren.
Gebruik je contactpagina om nieuwe klanten aan te melden
Je kunt ook gewoon via je contactpagina nieuwe klanten werven.
Daar is een contactpagina ook gewoon voor.
Het is niet nodig om per se een apart aanmeldpagina te maken.
Dit is mogelijk voor als je het leuk vindt.
Maak gewoon offline een pagina lekker saai want het is alleen voor jezelf met een contact
formulier die jezelf gewoon kunt invullen, deze houd je lekker offline.
Hier kun je reageren op mensen die zich eventueel inschrijven.
Plaats op je contactpagina, een uitklap met een uitgebreide specificatie
En eronder een ruimte om recensies te ontvangen.
Positieve reacties van tevreden klanten maakt nieuwe klanten en zorg ervoor dat nieuwe klanten zich vertrouwd voelen om contact met jou op te nemen om direct met jou in zee te gaan.
Bekijk de screenshots om te zien wat ik bedoel.
Vraag klanten die je voor dat je jouw website hebt gebouwd om een positieve recensie
te schrijven, dit helpt jou om een goede start te maken.
Zorg voor voldoende informatie.
Wees altijd 100 % eerlijk met je klanten zeker over je service en biedt altijd dezelfde service
Als jij schrijft in je, uitklap.
Als iemand niet positief over jou is, neem eventjes contact met deze persoon op
En probeer het op een eerlijke en goede manier dit op te lossen.
Met eerlijkheid kom je het verst.
Dit is de meest effectieve manier om klanten te werven en te krijgen.
Vragen ze om een offerte stuur ze een offerte laat mensen een handtekening geven
Voor akkoord bij afname van jouw dienst je kunt hiervoor een app gebruiken.
Of gewoon in word opstellen een offerte opstellen is niet zo supermoeilijk.
Buttons op de homepagina aansluiten met de belangrijke aanmeld pagina’s
Sluit op de homepagina op de buttons deze pagina’s aan dit zijn belangrijke pagina’s.
Zorg ervoor dat als het een pagina is dat je dan alleen de middelste button gebruik
Zet dan witte ruimte op de plaats waar je de andere 2 buttons had geplaatst.
Schrijf meld je aan of schrijf je nu in of neem contact op voor onze dienst
Kies een passend icoon om er een mooie uitstraling aan te geven.
Bij 2 pagina’s plaats je in het middelste kolom gedeelte een witte ruimte.
De 2 buttons komen aan de zijkant te staan.
Bekijk de screenshot
Bij 3 kun je gewoon de buttons laten staan en 3 pagina’s aan te sluiten.
Doe dit alleen bij meerdere diensten en aparte aanmeldpagina’s
En vermeld deze diensten in de buttons.
Dit is het laatste gedeelte van jouw website nu is je website klaar voor publicatie.
En kun je verder gaan met de marketing van jouw bedrijf.
Want klanten komen niet vanzelf.
Check nog eventjes voordat je klanten gaat werven of je helemaal tevreden bent met je website en je voldoende informatie hebt gegeven over jouw dienst en je 100% tevreden bent.